جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
عدنان الحسینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عدنان الحسینی گفت: استعمار با ایجاد یک حکومت شیطانی در منطقه خاورمیانه سعی بر این دارد تا آگاهی مردم را از اسلام کاهش داده و آن را منحرف کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عدنان الحسینی، در وبینار «اربعین و هویت مقاومت»، ضمن تسلیت شهادت مجاهد شهید، اسماعیل هنیه بیان کرد: اصلی اساسی در زیارت اربعین و راهپیمایی روز اربعین این است که بتوانیم عاشورا را سرمشق خود قرار داده و از آن بهره‌برداری کنیم. توجه به مسئله عاشورا از این جهت که پیام آور مقابله با ظلم است نیز یک اصل است. یزید و یزیدیان می‌خواستند که امام حسین (ع) و خاندان او را در این روز از بین ببرند تا بتوانند آنطور که می خواهند حکومت کنند. چرا که اسلام ناب محمدی (ص) برای‌شان خوشایند نبود.

وی افزود: یزید به دنبال ظلم و ستم بود و به همین جهت به مقابله با امام حسین (ع) پرداخت و او یارانش را به شهادت رساند. یزید نسخه پیشرفته‌ای از حکومت فرعون بود و تصور می‌کرد با از بین بردن خاندان رسول خدا می‌تواند حکومت خود را ابدی کند. اما دیدیم که چگونه خداوند تاج و تختش را از بین برد و او به اهداف خودش نرسید.

وی ادامه داد: مسئله دیگر شعور عاشورایی است. شعور عاشورایی یعنی اینکه نکته‌های عاشورا را دنبال کنیم و از آن درس بگیریم. هر کس در شناخت راه امام حسین (ع) مانع تراشی کند و مانع راه عاشورا شود قطعاً به سرنوشت یزیدیان مبتلا خواهد شد. اما شناخت راه امام حسین (ع) و این شعور عاشورایی چگونه محقق می‌شود؟ چگونه می‌توانیم امام حسین (ع) را بشناسیم؟ امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند: هر که حسین (ع) را، با معرفت به حق و مقام او، زیارت کند خداوند ثواب هزار حجّ پذیرفته و هزار عمره پذیرفته را برایش بنویسد و گناهان گذشته و آینده او را ببخشد. بنابراین یکی از راه‌های تحقق شعور عاشورایی زیارت امام حسین (ع) با خلوص و معرفت حقیقی است.

معاون فرهنگی کتائب حزب الله عراق افزود: هر که قصد زیارت امام حسین(ع) را دارد، باید با علم به آن این کار را انجام دهد. همچنین زیارت اربعین و عزاداری برای عاشورای حسینی باید با علم به آن باشد و زائر تحقیق کند و طبق عادت به زیارت نرود، چرا که یک زیارت از روی عادت یک زیارت مرده است. عادت بشر را به صورت ماشین در می‌‏آورد و روح ابتکار را از او سلب کرده و اختیار و حرّیت و اراده را از او سلب می‏‌کند. خونخواهی امام حسین (ع) هر سال تجدید می‌شود و این تجدید بیعت با امام حسین (ع) نباید عادت شود، بلکه باید با اراده و حریت و از روی تحقیق باشد. بنابراین اربعین تأییدی بر قیام عاشورا و تجدید میثاق با سید و سرور شهیدان امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: امام خمینی‏(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مبارز بزرگ در مقابل ستم‌گران عصر خویش که خود پیرو راستین امام حسین(ع) بود، از جمله (کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا) با تعبیر «کلمه بزرگ» یاد کرده و بر حفظ معنای عاشورا و پیاده کردن نقش کربلا تأکید نموده است و فرموده است: «این کلمه (کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا)، یک کلمه ‏بزرگی است». منظور امام خمینی (ره) این است که خون امام حسین (ع) در طول اعصار بر ظالمان جاری می‌شود، پس هر روزی که در آن ظالم و مظلومی می‌بینیم، روز عاشوراست. آگاهی از آرمان حسینی که امام حسین (ع) آن را شروع کرد، در حقیقت اصلاح امت جدش است و امر به معروف و نهی از منکر وی، بازآفرینی اسلام واقعی است. امام خمینی (ره) در جای دیگری می‌فرمایند که: ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

حجت الاسلام و المسلمین عدنان الحسینی در خصوص عنوان «اربعین و هویت مقاومت» بیان کرد: ایده اصلی مقاومت، آگاهی و ایستادگی در برابر بی‌عدالتی است و اربعین جزء جدایی ناپذیر مسئله مبارزه حق و باطل است. از آنجا که مبارزه بین حق و باطل در خط الهی است، شیطان سعی می‌کند تا انسان را از این خط الهی و صراط مستقیم منحرف کند. مبارزه و مجاهدت‌های اصحاب امام حسین (ع) در روز عاشورا داستانی از مقاومت را به همراه دارد. خط امام حسین (ع) نشان دهنده خط حق است و این حقیقت همیشه جاودانه خواهد بود.

معاون فرهنگی کتائب حزب الله عراق افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بالاترین آگاهی از مقاومت شکل گرفت به گونه‌ای که ایشان به یک شخص فراملی، فرقه‌ای و مذهبی تبدیل شد و او این مقاومت و انقلاب اسلامی ایران را به تبع از نهضت امام حسین (ع) می‌دانست. در این راستا محور مقاومت در منطقه آرام آرام شکل گرفت که این خود ثمره آگاهی از عاشورا و آگاهی از اربعین است.

وی ادامه داد: آگاهی از عاشورا و اربعین بسیار مقدس است. چراکه محرم و صفر و بالاخص اربعین بیانگر مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم است. استعمار با ایجاد یک حکومت شیطانی در منطقه خاورمیانه سعی بر این دارد تا آگاهی مردم را از اسلام کاهش داده و آن را منحرف کند. استعمارگران غربی می‌خواهند تا همه چیز را کنترل کنند. استعمار غربی و رژیم صهیونیستی به حمایت از آمریکا ثروت، نفت، طلا و … این منطقه را در دست گرفته اما به آن قانع نیست و به دنبال این است که قوانین، آداب و رسوم و سنت‌های ما را نیز تغییر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عدنان الحسینی در پایان افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان آن تلاش می‌کنند تا مفاهیم جنسیتی، فحشا و … را گسترش داده و در واقع ما را برده خود کنند. استعمارگران می‌خواهند کنترل کامل سیاسی، فرهنگی و نظامی ما را در دست گرفته و زیر ساخت‌های کشورهای ما را نابود کنند. اما باید بهوش بود و این توطئه خطرناک را خنثی کرد. می‌توان مقاومت کرد و اندیشه مقاومت را احیا کرد و به پیام عاشورا و اربعین رسید. واقعیتی که اکنون در میدان ایجاد شده است، این است که همه جا در اختیار مقاومت است و دشمنان مقاومت به خصوص پایگاه‌های آمریکایی در محاصره نیروهای مقاومت قرار دارد. باید یادآور شد که اسلام توسط امام حسین (ع) احیا شد و راه امام خمینی(ره) در ادامه راه امام حسین (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha